Un nou pod peste Dunare, miza geopolitica pentru Sofia

de | iun. 17, 2012 | Balcani, România, Știri, UE, Uncategorized @ro | 0 comentarii

Orice element de infrastructură de transport este binevenit, a declarat pentru Agerpres secretarul de stat român în Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Marcel Boloş, rugat să comenteze propunerea ministrului bulgar al dezvoltării regionale Liliana Pavlova, care a anunţat sâmbătă că ţara sa va iniţia construcţia unui nou pod de peste Dunăre între porturile Giurgiu şi Ruse.

Podul Giurgiu-Ruse, punct strategic pentru statele balcanice

Orice element de infrastructură de transport este binevenit, a declarat pentru Agerpres secretarul de stat român în Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Marcel Boloş, rugat să comenteze propunerea ministrului bulgar al dezvoltării regionale Liliana Pavlova, care a anunţat sâmbătă că ţara sa va iniţia construcţia unui nou pod de peste Dunăre între porturile Giurgiu şi Ruse. „Un asemenea proiect va contribui foarte mult la sporirea mobilităţii populaţiei şi va ajuta mediul de afaceri”, a declarat oficialul român, care a participat la conferinţa „Strategia Dunării – o posibilitate de construire a regiunilor din Europa”, în oraşul bulgar Ruse. „Noi suntem foarte deschişi să avem o strategie comună pentru Dunăre, atât în ce priveşte partea de infrastructură, cât şi partea de port şi industria peştelui. Pe lângă toate acestea Dunărea are şi un potenţial turistic însemnat”, a arătat responsabilul român, citat de mass-media regionala.
„Orice coridor care ajută la mobilitatea populaţiei este de interes pentru România, aşa cum şi pentru Bulgaria şi Turcia” a subliniat Boloş referitor la propunerea formulată în luna mai de premierul bulgar Boiko Borisov, care a invitat România să se alăture proiectului bulgaro-turco-qatariot pentru modernizarea coridorului european numărul 9, care leagă România de Turcia traversând Bulgaria.

Bani arabi pentru pod

Reamintim ca ministrul bulgar al dezvoltării regionale Liliana Pavlova a propus, sâmbătă, în cadrul conferinţei amintite, construirea unui nou pod între Giurgiu şi Ruse. Oficialul bulgar a remarcat că autostrada care va fi construită între Ruse şi Svilengrad, la graniţa cu Turcia, va necesita un nou pod la Dunăre sau, cel puţin, lărgirea celui existent. Întrebată de Agerpres dacă Bulgaria va încerca să obţină finanţare din Qatar şi pentru pod, aşa cum a făcut în cazul arterei rutiere Ruse-Svilengrad, Pavlova a spus că aceasta este una dintre posibilităţi, cealaltă opţiune fiind ca proiectul să fie finanţat prin programul de cooperare transfrontalieră România-Bulgaria. O propunere în acest sens a fost deja adresată guvernului român, a precizat Pavlova. Ea a amintit că premierul bulgar a invitat România să se alăture proiectului de autostradă care va lega România de Turcia, traversând Bulgaria între oraşele Ruse şi Svilengrad. Pavlova a mai amintit că până la sfârşitul anului urmează să fie finalizat podul de peste Dunăre între Calafat şi Vidin, iar deja există planuri pentru construirea a încă două poduri între România şi Bulgaria, care vor lega Călăraşi de Silistra şi Bechet de Oreahov.
În momentul de faţă, România şi Bulgaria sunt legate de un singur pod pe toată lungimea porţiunii comune a Dunării – 470 km. Acesta se află între Giurgiu şi Ruse şi a fost inaugurat în anul 1954. Cel de al doilea pod de peste Dunăre între cele două ţări, cel între Vidin şi Calafat, se află în prezent în construcţie, urmând să fie inaugurat la sfârşitul anului în curs sau cel mai târziu la începutul anului viitor.

Share our work

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *