România şi Bulgaria viseaza la o nouă hidrocentrală pe Dunăre

de | iun. 23, 2013 | Balcani, România, Știri, UE, Uncategorized @ro | 0 comentarii

Anunţul privind o posibilă colaborare între România şi Bulgaria pentru construirea unei hidrocentrale pe Dunăre a fost făcut de premierul Victor Ponta după întâlnirea pe care acesta a avut-o cu omologul său Plamen Oreşarski la Sofia, unde a participat la Consiliul Partidului Socialiștilor Europeni, relateaza Digi24, citat de agentia de presa KARADENIZ PRESS
New Europe Bridge, simbol al colaborarii romano-bulgare

New Europe Bridge, simbol al colaborarii romano-bulgare

Anunţul privind o posibilă colaborare între România şi Bulgaria pentru construirea unei hidrocentrale pe Dunăre a fost făcut de premierul Victor Ponta după întâlnirea pe care acesta a avut-o cu omologul său Plamen Oreşarski la Sofia, unde a participat la Consiliul Partidului Socialiștilor Europeni, relateaza Digi24, citat de agentia de presa KARADENIZ PRESS. Victor Ponta a refuzat să dezvăluie unde va fi amplasată noua hidrocentrală, dar a precizat că locul este cunoscut. Discuţiile despre o hidrocentrală pe Dunăre construită în parteneriat cu Bulgaria sunt vechi de 50 de ani.
Ultima oară, subiectul a fost adus în atenţia publicului în 2008. Atunci, s-a vehiculat că hidrocentrala va fi amplasată între Turnu-Magurele şi Nicopole, iscand o serie de controverse privind impactul asupra mediului inconjurator de pe cele doua maluri ale Dunarii.

New Europe Bridge

Premierul Victor Ponta a anunţat recent că Podul Calafat – Vidin, care va lega România de Bulgaria, se va numi New Europe Bridge (Podul Noua Europă). „Podul, după cum am discutat la Bruxelles la ultimul Consiliu European cu preşedintele Bulgariei şi ne-am gândit şi am propus şi aşa va rămâne – New Europe Brigde”, a spus Victor Ponta, după inaugurarea celui de-al doilea pod peste Dunăre care leagă România de Bulgaria.
Podul Calafat – Vidin a fost inaugurat, la jumatatea lunii iunie 2013, în prezenţa premierului Victor Ponta, a omologului său bulgar, Plamen Oreşarski, şi a comisarul european pentru politică regională, Johannes Hahn.
Podul, cofinanţat din Fondul de Coeziune al UE, este parte a coridorului paneuropean de transport care leagă oraşul german Dresda de oraşul Istanbul din Turcia. Podul are o lungime de aproximativ doi kilometri, două benzi rutiere pe fiecare sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti.

Ambitii dunarene

Bulgaria si Romania vor sa construiasca un al treilea pod peste Dunare, intre Silistra si Calarasi, au anuntat recent presedintii roman, Traian Basescu, si bulgar, Rosen Plevneliev, citati de mass-media bulgara. Cele doua tari vor cauta modalitati variate de finantare a proiectului, folosindu-se de fondurile structurale ale UE, Programul de cooperare transfrontaliera si Strategia Dunarii, relateaza site-ul Novinite.com .
Plevneliev si Basescu s-au intalnit cu ocazia celui de-al 18-lea summit anual al liderilor din Europa Centrala si de Est de la Bratislava, cu o zi inainte de inaugurarea oficiala a celui de-al doilea pod peste Dunare, Calafat-Vidin, dintre cele doua tari.
Reamintim ca noul pod rutier si feroviar Calafat-Vidin a fost inaugurat in data de 14 iunie 2013 si este exploatat de o societate mixta romano-bulgara, iar taxa pentru tranzitarea acestuia va fi de 6 euro. Conform estimarilor, peste 100.000 de vehicule ar urma sa traverseze anual podul Calafat-Vidin.
Romania si Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin in martie 2000, insa initierea proiectului a intarziat din cauza fondurilor insuficiente. Podul de doi kilometri peste Dunare este parte a coridorului paneuropean de transport care leaga orasul german Dresda de Istanbul (Turcia).
Podul are doua benzi rutiere pe fiecare sens, o linie de cale ferata, doua trotuare si o pista pentru biciclisti. Proiectul a beneficiat de imprumuturi si finantari gratuite de la Uniunea Europeana, Banca Europeana pentru Investitii, Agentia Franceza pentru Dezvoltare si Institutia Germana de Credit pentru Reconstructie si Dezvoltare.

Share our work

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *