Gazprom Media sare in apararea lui Putin si cere demisii la radioul Ecoul Moscovei

, ,
 

gazprom media holding 542

Trustul Gazprom-Media, care detine pachetul majoritar de actiuni al postului de radio independent Eho Moskvi (Ecoul Moscovei -n.red.), a cerut demisia anticipata a Consiliului de administratie al institutiei de presa si inlocuirea directorilor independenti, dupa ce premierul rus s-a plans ca este denigrat. Asta in conditiile in care Putin a criticat de forma, recent, holdingul media al Gazprom. Redactorul-sef al radioului vizat de nemultumirea premierului, Aleksei Venediktov, a anuntat ca el si adjunctul sau, Vladimir Varfolomeev, vor parasi Consiliul de administratie, in locul lor urmand sa fie numite alte persoane, relateaza RIA Novosti. Putin s-a plans ca la acest post de radio este stropit cu zoaie de dimineata pana-n seara. Totusi, purtatorul de cuvant al premierului, Dmitri Peskov, si-a exprimat increderea ca decizia de a dizolva Consiliul de administratie al radioului nu are nicio legatura cu criticile din partea lui Putin. Eu inca nu stiu exact ce s-a intamplat. Cel mai probabil, sunt niste chestiuni de business, iar comentariile se cer de la proprietarul Gazprom-Media, a spus Peskov. La randul sau, Aleksei Venediktov sustine ca Vladimir Putin nu are vreo legatura cu recentele evenimente. Eu stiu ca astfel de ordine nu au venit din partea VVP (n.r. – Vladimir Vladimirovici Putin), a scris acesta pe Twitter. Vladimir Putin se afla in campanie electorala, el pregatindu-se sa revina la Kremlin la alegerile prezidentiale din 4 martie, dupa ce a mai avut doua mandate de presedinte, intre 2000 si 2008.

Scuze inutile

Reprezentantul oficial al Gazprom, Serghei Kuprianov, a declarat ca initiativa de a schimba componenta Consiliului de administratie al postului de radio Eho Moskvi este o chestiune ce tine exclusiv de activitate, fara implicarea politicii. intr-un comunicat de presa transmis de conducerea postului de radio se spune ca holdingul Gazprom-Media a pus problema schimbarii Consiliului de administratie in conformitate cu legislatia rusa inca de la 30 decembrie 2011. Totusi, jurnalistii actionari ai postului de radio (care detin 34% din actiunile cu drept de vot) si-au exprimat nedumerirea fata de decizia luata, mai ales ca reuniunea pe tema respectiva trebuia sa aiba loc in iunie, iar o astfel de graba, spun ei, este inexplicabila. Jurnalistii mai spun ca nu s-a pus problema demisiei redactorului-sef. Conform statutului postului de radio, mai am inca doi ani pana la urmatoarele alegeri ale redactorului-sef, a recunoscut Venediktov. Postul de radio Eho Mosckvi a fost lansat la 22 august 1990. Gazprom-Media detine 66% din totalul de actiuni. Postul difuzeaza in Federatia Rusa, tarile CSI, Chicago si New York. Are un public estimat la circa 900.000 de persoane zilnic si 46 de milioane de persoane in fiecare saptamana.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *