Campania electorala pentru alegerile locale din Republica Moldova, reflectata partinitor in mass-media

, ,
 

presa R. MoldovaPresa din Republica Moldova este in continuare divizata si partizana din punct de vedere politic, este concluzia unui raport publicat, marti, de catre Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) despre reflectarea campaniei electorale locale ce va avea loc luna viitoare in Republica Moldova. in perioada 1-14 mai, au fost monitorizate 5 posturi TV, 4 dintre care cu acoperire nationala, si 5 portaluri online. Sursele monitorizate au fost posturile TV Moldova 1, Accent TV, Prime TV, Canal 2, TV7, și portalurile de știri unimedia.info, publika.md, pan.md, omg.md și timpul.md. Directorul CJI, Nadine Gogu a declarat, intr-o conferinta de presa la IPN, ca din rezultatele monitorizarii rezulta ca postul public de televiziune Moldova 1 s-a remarcat prin reflectarea activa a subiectelor electorale. Majoritatea informatiilor au fost prezentate obiectiv si nepartinitor, dar s-a observat o favorizare usoara a PL si PDM. Pe perioada monitorizarii, nu au fost inregistrate cazuri de utilizare a limbajului discriminatoriu.

Potrivit raportului de monitorizare, nici postul de televiziune Prime nu a inregistrat abateri grave de la normele deontologice, dar au fost inregistrate 4 cazuri de atitudine partinitoare a autorului. Totodata, frecventa aparitiei anumitor concurenti electorali si unghiul de abordare a evenimentelor denota simpatia editoriala a acestui post pentru PDM si candidatii acestei formatiuni. Un alt concurent usor favorizat este si PL. PLDM si PCRM au avut o aparitie pozitiva, in timp ce PSRM una negativa, iar „Partidul Nostru” – neutra. Pluralismul de opinie a fost respectat in majoritatea materialelor electorale difuzate, singura stire dezechilibrata a vizat subiectul privind amenda pentru o masina a PL.

TV 7 s-a implicat relativ in campania electorala, noteaza CJI, iar reportajele realizate in perioada de referinta au fost produse intr-o maniera corecta. in total, in perioada monitorizarii cel mai mediatizat concurent electoral a fost PL si Dorin Chirtoaca, dar pe post a aparut si un reportaj care favorizeaza direct PLDM. De cele mai multe ori, postul de televiziune TV7 a respectat pluralismul de opinie, dar a fost constatat un dezechilibru evident in defavoarea surselor de sex feminin. Cel de-al cincilea post de televiziune monitorizat, Accent TV, s-a implicat relativ activ in reflectarea subiectelor cu caracter electoral direct si indirect. 50% din materialele difuzate au vizat 3 concurenti electorali: Partidul Nostru, PSRM si Partidul Casa Noastra Moldova. in mare parte, materialele au favorizat doi concurenti electorali Partidul Nostru si PSRM. Reprezentantii PL au fost mentionati in marea majoritate in context negativ, relateaza IPN. Nadine Gogu a spus mai ca pe perioada monitorizarii s-a constatat ca in majoritatea materialelor care abordeaza subiecte controversate sau mediatizeaza acuzatii nu au fost asigurat echilibrul prezentarii fortelor politice implicare in campanie. O alta observatie a fost ca organele mass-media monitorizate nu se ocupa de educatia electorala a cetatenilor si au probleme in ceea ce priveste asigurarea egalitatii de gen.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *