Bulgaria, noi ambiții maritime: canalul navigabil Ruse-Varna

de | mai 3, 2023 | Știri | 0 comentarii

Sofia vrea să obțină finanțare europeană pentru construirea unui canal navigabil între orașele Ruse, port la Dunăre, și Varna, unul din principalele porturi comerciale ale statului bulgar la Marea Neagră. Autoritățile bulgare vor să includă noua cale navigabilă în rețeaua de transport prioritară a Uniunii, relatează publicația bulgară Kapital, citată de mass-media de la București. Dacă aceste […]
Canal dunărean (foto: Wikipedia)

Canal dunărean (foto: Wikipedia)

Sofia vrea să obțină finanțare europeană pentru construirea unui canal navigabil între orașele Ruse, port la Dunăre, și Varna, unul din principalele porturi comerciale ale statului bulgar la Marea Neagră. Autoritățile bulgare vor să includă noua cale navigabilă în rețeaua de transport prioritară a Uniunii, relatează publicația bulgară Kapital, citată de mass-media de la București. Dacă aceste negocieri se vor încheia cu un rezultat pozitiv, proiectul va fi deja oficial parte din principalele rute de transport ale Uniunii, iar de acolo va primi posibilitatea de a fi cofinanțat pe diverse linii, precum Mecanismul Conectarea Europei, instrumente financiare de la Banca Europeană de Investiții și fonduri de coeziune.

Ideea unui canal care să facă legătura între Dunăre și Marea Neagră a luat naștere încă din timpul Imperiului Otoman, fiind analizată și pe timpul regimului comunist, fără însă a deveni realitatea. Costurile de construcție și sunt evaluate la câteva miliarde de euro.

Echipa care susține acest proiect plănuiește, pe lângă dezvoltarea pentru transport, să folosească canalul pentru irigații și alimentare cu apă industrială în partea de nord-est a Bulgariei. „Rentabilitatea proiectului nu este în principal navigația, ci irigarea Dobrogei. S-a dovedit că într-adevăr nu există niciun râu și niciun lac de acumulare în Dobrogea”, a menționat un membru al grupului, citat de mass-media. Sursa citată a mai adăugat că proiectul includea și construcția a trei hidrocentrale în aceste scopuri. De asemenea, va crește și importanța portului Varna, aflat în prezent în umbra portului românesc de la Constanța, mai consideră sursa citată.

Share our work

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *