Axa Chișină-Kiev, unită feroviar de Trenul Victoriei

, , ,
 

După 24 de ani de pauză, Ucraina și Republica Moldova relansează legătură feroviară directă, relatează mass-media din stânga Prutului. Trenul Chișinău – Kiev, care circulă cu șapte vagoane pictate de artiști din Ucraina, este numit Trenul Victoriei, iar cei 700 km sunt parcurși în 13 ore. Până acum câțiva ani, trenul internațional cu cel mai lung parcurs care pleca din Chișinău era către St Petersburg (40 de ore, 2.200 km).

Relații feroviare

Până acum 31 de ani, când cele două trenuri erau parte a URSS, și deci nu era graniță, trenul direct făcea 9 ore și jumătate.

Trenul are șapte vagoane, dintre care cinci cu compartimente și două de tip Platzkart (cușete fără pereți despărțitori între compartimente). Capacitatea maximă de locuri este 280, mai relatează compania Calea Ferată din Moldova

Durata călătoriei într-o direcție este de aproximativ 13 ore. Costul unui bilet de călătorie este între 45-65 euro, în funcție de clasa de confort.

Cursa feroviară Chișinău-Kiev este operată de reprezentanții căilor ferate din Ucraina „Ukrzaliznytsia” în comun cu Î.S. „Calea Ferată din Moldova”.

Chișinăul mai are trenuri internaționale directe spre București și Iași, iar până la începerea războiului avea și către Odesa. Cei de la Î.S. „Calea Ferată din Moldova” spun că pe viitor s-ar putea relua legăturile cu Odesa și cu alte orașe din Ucraina, dacă situația din teren o va permite. Exista până acum câțiva ani tren direct Chișinău – Liov (8 ore). Cursa feroviară Chișinău-Kiev a fost sistată în data de 2 octombrie 1998.

În trecut exista tren direct Chișinău – St Petersburg (40 de ore, 2200 km), Chișinău – Minsk (25 de ore) și Chișinău – Moscova (30 de ore).

După 24 de ani de pauză, Ucraina și Republica Moldova relansează legătură feroviară directă, relatează mass-media din stânga Prutului.

După 24 de ani de pauză, Ucraina și Republica Moldova relansează legătură feroviară directă, relatează mass-media din stânga Prutului.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *