Protest extremist anti-romanesc la Sofia

, , ,
 

extremisti bulgari VRMO

Extrema dreapta bulgara, VMRO, a demonstrat vineri, 10 decembrie 2010, impotriva Bisericii Ortodoxe Romane de la Sofia si a folosirii limbii romane in bisericile romanesti de pe teritoriul Bulgariei. Protestele au fost organizate din cauza situatiei incerte a bisericii bulgare din Bucuresti, provocate de lipsa de interes aratata de Sinodul Bisericii Ortodoxe Bulgare. Reprezentatii extremei drepte bulgare spun ca bulgarii din Bucuresti au ramas acum fara o biserica si ca acest lucru este o incalcare a canoanelor bisericii. De asemenea, acestia sustin ca se incalca principiul egalitatii in relatiile dintre cele doua biserici ortodoxe in situatia in care Romania are biserica proprie in centrul capitalei Sofia. Protestatarii au fluturat drapelul national si steaguri ale VMRO in semn de protest fata de pasivitatea guvernului bulgar si a institutiilor bisericesti bulgare fata de acest lucru. Protestatarii au agatat pe usa bisericii romanesti de la Sofia un afis pe care erau inscrisi cuvintele “Biserica Ortodoxa Bulgara- Sfanta Treime”. Protestul a continuat in fata locuintei consulului roman de la Sofia, Marius Dilof. Oficialul roman a raspuns ca un astfel de protest ar trebui facut in fata Patriarhiei, si nu in fata resedintei sale. Politistii bulgari au intervenit apoi pentru degajarea trotuarului ocupat de protestari, retinandu-i cartea de identitate  liderului VRMO, Kostadin Kostadinov. Reamintim ca pe teritoriul Bulgariei traiesc circa 500.000 de romani, dar statul bulgar nu recunoaste nicio minoritate  nationala sau religioasa de pe teritoriul sau.

2 raspunsuri
  1. ovi
    ovi says:

    bv lor…numa noi suntem prosti si recunoastem si bozgorii si ciorile si toate rasele pamantului….legat de romania: sunt in romania, sunt romani….vor sa se inchine la orice altceva e treaba lor, nu-i obliga nimeni sa vina intr-o biserica ortodoxa….nu vad de ce ar avea nevoie de drepturi preferentiale fata de majoritate…..

    Răspunde
  2. Lydia Overholt
    Lydia Overholt says:

    Unele modificări care pot sări în ochi:1. Canonul de pocăinţă a fost înlocuit cu un altul din Triod, al Sf. Teodor Studit. Pe cel de până acum, cel puţin eu, nu-l agream. Era un dialog cu tine însuţi, valabil doar pentru cei care trăiesc în nesimţire duhovnicească şi nu reuşesc să se trezească din ea. Cererile de pocăinţă practic lipsesc. De aceea l-am înlocuit cu unul pe care-l consider mai adecvat. 2. Rugăciunea a 4-a înainte de împărtăşire (din Ceaslov), a Sf. Simeon Metafrast, a fost scoasă. Ea nu se găseşte în Ceasloavele greceşti şi slavoneşti, şi nici nu are nimic comun cu împărtăşirea, ci este o rugăciune de mărturisire. Păcatele enumerate acolo oricum nu permit împărtăşirea, iar citirea lor înainte de primirea Trupului şi Sângelui lui Hristos, mai ales în rândul celor care încearcă să trăiască după Legea lui Dumnezeu, chiar aducea tulburare. Alte modificări substanţiale nu au fost făcute.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *