Premierul/presedinte Vladimir Putin critica de forma imperiul media al gigantului Gazprom

de | feb. 14, 2012 | Federatia Rusa, Știri, Uncategorized @ro | 0 comentarii

Premierul rus Vladimir Putin, candidat la prezidenţialele din martie 2012, semnalează într-un articol publicat recent în cotidianul „Vedomosti”, si citat de agentiile internationale de presa, că reformele actualului preşedinte rus Dmitri Medvedev nu au ameliorat climatul investiţional şi propune, în context, separarea monopolurilor de stat, cum ar fi Gazprom, de companiile media.

Liderul rus Vladimir Putin, critica electoral monopolul rus Gazprom

Premierul rus Vladimir Putin, candidat la prezidenţialele din martie 2012, semnalează într-un articol publicat recent în cotidianul „Vedomosti”, si citat de agentiile internationale de presa, că reformele actualului preşedinte rus Dmitri Medvedev nu au ameliorat climatul investiţional şi propune, în context, separarea monopolurilor de stat, cum ar fi Gazprom, de companiile media. „Trebuie limitată prezenţa celor mai mari întreprinderi şi bănci cu o participare însemnată a statului, precum şi a monopolurilor, inclusiv Gazprom, în capitalurile altor sfere economice, să le separăm de afacerile cu un profil diferit, inclusiv de holding-uri media”, menţionează Putin, cel de-al treilea articol electoral, după alte două în Izvestia şi Nezavisimaia Gazeta.
Reamintim ca gigantul rus Gaprom detine holdingul „Gazprom media”, din care fac parte unele dintre cele mai importante institutii mass-media din Federatia Rusa, precum posturile de televiziune NTV si TNT, posturile de radio Eho Moskvî, City FM, Relax FM, diferite edituri si companii de publicitate.

Noua economie

Viitorul presedinte rus, Vladimir Putin, a mai declarat că Rusia are nevoie de o „nouă economie” şi accentuează importanţa inovării, a diversificării producţiei şi a diminuării controlului statului asupra mediului de afaceri. „Este nepermis pentru Rusia să aibă o economie care nu ne garantează nici stabilitate, nici suveranitate, nici o demnă bunăstare. Avem nevoie de o nouă economie, cu o industrie şi infrastructură competitive, cu o sferă dezvoltată a serviciilor, cu o agricultură eficientă. O economie bazată de pe tehnologii moderne. Avem nevoie de un mecanism de înnoire a economiei, trebuie să identificăm şi să atragem în acest scop imense resurse materiale şi umane”, se mai arata in articolul semnat de Vladimir Putin.