Intelegerile „feroviare” dintre Filat si Sevciuk, praf in ochi pentru UE

, , , , ,
 

Cu toate ca autoritatile de la Chisinau si Tiraspol au convenit reluarea circulatiei trenurilor de marfa prin regiunea separatista, acest lucru nu s-a produs si in teren.Trenul care a pornit acum o luna de la Rabnita in directia Ucrainei a fost primul si ultimul marfar ce a traversat regiunea separatista, scrie Jurnal.md. Dezvaluirea a fost facuta astazi de șeful misiunii OSCE la Chisinau, Jenifer Brush. „Am vizitat Tiraspolul saptamana trecuta și am discutat despre noi posibilitați de reluare a transportului feroviar. Suntem convinși ca transportul feroviar prin regiunea transnistreana va fi reluat, insa nu putem spune cand”, a declarat Jenifer Brush. Premierul Vlad Filat s-a aratat deranjat de dezvaluirea facuta de OSCE. „Nici OSCE, nici alte instituții nu au posbilitatea sa ia decizii in locul autoritaților. Proiectul a fost finalizat. Sunt probleme tehnice care vizeaza relațiile la nivel de cale ferata”, a menționat Filat. Circulatia transportului feroviar marfar si de calatori prin Transnistria a fost sistata in martie 2006. A fost un raspuns al Tiraspolului la blocajul pregatit de autoritatile de la Chisinau si Kiev. Atunci, Moldova si Ucraina au convenit sa blocheze exporturile transnistrene pentru companiile care nu sunt inregistrate pe malul drept al Nistrului. Din 2006 garniturile traverseaza hotarul moldo-ucrainean pe la Ocnita parcurgand cu peste 350 de km mai mult decat prin Transnistria. Luna trecuta premierul Vlad Filat si liderul separatist Evgheni Sevciuk vorbeau la unison despre rezolvarea acestei problema, dar realitatea ii contrazice.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *