Expertii militari rusi sustin varianta doborârii cursei Malaysia Airlines de un avion ucrainean

, , , ,
 

Sukhoi-Su-25In continuare, Rusia sustine ca fortele ucrainene sunt cele care au doborat avionul cu circa 300 de pasageri ai Malaysia Airlines, cu ajutorul unui avion de tip Suhoi 25. Aeronava Boeing 777 a companiei Malaysia Airlines a fost doborâta de un avion de lupta ucrainean Su-25 si trebuia sa cada pe teritoriul Rusiei. Americanii stiu despre aceasta, dar pastreaza tacerea, au declarat miercuri seara experti militari rusi intr-o emisiune la televiziunea publica rusa Pervii Kanal, relateaza ITAR-TASS. Avionul Suhoi-25 a putut sa se ridice pentru o perioada scurta de timp la o inaltime de 10.000 de metri, altitudinea la care zbura aeronava Boeing 777 la 17 iulie, cu sprijinul Centrului de control al zborurilor din Dnepropetrovsk, a declarat generalul de armata Vladimir Mihailov, fostul comandant-sef al fortelor aeriene militare ale Rusiei intre 2002 si 2007. El sustine ca avionul Boeing 777 nu a fost doborât cu o racheta sol-aer Buk, ci de un avion de vânatoare ucrainean. In favoarea acestei versiuni, el a invocat caracterul resturilor aeronavei. Daca avionul ar fi fost doborât de un sistem de rachete sol-aer Buk, ar fi rezultat o explozie instantanee si, prin urmare, ar fi fost mai multe fragmente, sustine generalul Mihailov.

O opinie similara a fost exprimata si de catre redactorul-sef al revistei ‘Apararea Nationala’, Igor Korotcenko. ‘Americanii stiu adevarul. Estul Ucrainei este monitorizat 24 de ore din 24 de un grup de sateliti americani, la diferite altitudini, in functie de modalitatile de culegere a datelor. De ce nu pun pe masa aceste informatii? Pentru un motiv foarte simplu — stiu cine este adevaratul vinovat: armata ucraineana’, a declarat Korotcenko, un apropiat al Kremlinului. La rândul sau, comentatorul pe probleme militare al cotidianului Komsomolskaia Pravda, Viktor Baranet, si-a exprimat indoiala ca transferul ‘cutiilor negre’, spre descifrare, in Marea Britanie ar putea contribui la stabilirea adevarului. Marea Britanie este in acest caz ‘un judecator cumparat’, afirma el, indicând ca ‘dreptul moral’ la decriptarea dispozitivelor de inregistrare ale avionului il are Olanda, tara care a avut de suferit cel mai mult in urma acestei tragedii. General-locotenentul in rezerva Aleksandr Maslov, fost sef al Statului Major al Fortelor de aparare antiaeriana ale Rusiei a declarat si el ca este nevoie ca anchetatorii internationali sa solicite Kievului inregistrarile discutiilor intre dispeceri si echipajul avionului Boeing, precum si inregistrarile discutiilor intre puscasii de artilerie antiaeriana ai armatei ucrainene.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *