Criza a lovit in vanzarile mondiale de armament

, , , , , ,
 

gun-show-picture1

Criza economica din ultimii ani a atins inevitabil si industria de armament si implicit vanzarile la nivel mondial. Acest fenomen de scadere a vanzarilor inregistrat in 2011 este primul de acest gen dupa 1990, odata cu finalul Razboiului Rece. Astfel, vanzarile de armament ale principalilor 100 de producatori mondiali au inregistrat o scadere in 2011, potrivit datele oferite publicitatii de catre Institutul de cercetari internationale in domeniul pacii. Comparativ cu 2010 si tinand cont de rata inflatiei, vanzarile totale s-au redus cu 5%, de la 412 miliarde de dolari la 410 miliarde de dolari. in intervalul 2002-2011, vanzarile de armament ale principalilor 100 de producatori au crescut cu 51%, mai aminteste SIPRI. „Politicile de austeritate si reducerile propuse si actuale ale cheltuielilor militare, ca si amanarile licitatiilor au afectat vanzarile totale de armament in America de Nord si Europa Occidentala”, precizeaza SIPRI, intr-un comunicat. „Retragerile din Irak si Afganistan, precum si sanctiunile asupra transferurilor de arme spre Libia au jucat, de asemenea, un rol” in aceasta evolutie, explica SIPRI. Clasamentul primelor 100 de firme (care, in absenta unor date fiabile, le exclude pe cele din China) este dominat de grupurile americane si europene, care detin 60% si, respectiv, 29% din piata. Ierarhia a ramas aproape neschimbata fata de 2010, fiind condusa de Lockheed Martin /36,3 miliarde de dolari cifra de afaceri in 2011/, urmata de Boeing, care a luat locul BAE Systems, aflata pe locul al treilea, si de General Dynamics.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *