Cartelul combustibililor, taxat in Bulgaria

de | mart. 6, 2012 | Balcani, Federatia Rusa, Razboi energetic, Știri, UE, Uncategorized @ro | 0 comentarii

Daca in Romania, Consiliul Concurentei nu a putut dovedi cardasia companiilor care vand combustibili pe piata autohtona, nu acelasi lucru se intampla la sud de Dunare, acolo unde autoritatile de la Sofia au gasit dovezi ale colaborarii acestora in privinta fixarii unui pret neconcurential. Autoritatea antitrust din Bulgaria a decis sa amendeze patru mari retaileri […]

Daca in Romania, Consiliul Concurentei nu a putut dovedi cardasia companiilor care vand combustibili pe piata autohtona, nu acelasi lucru se intampla la sud de Dunare, acolo unde autoritatile de la Sofia au gasit dovezi ale colaborarii acestora in privinta fixarii unui pret neconcurential. Autoritatea antitrust din Bulgaria a decis sa amendeze patru mari retaileri de carburanti – Lukoil Bulgaria, Naftex Petrol, Rompetrol si OMV – pentru formarea unui cartel in vederea cresterii preturilor, informeaza Novinite. Comisia pentru Protectie si Concurenta a lansat in vara anului trecut ancheta, care cuprinde Lukoil Bulgaria, Naftex Petrol, Rompetrol si OMV, potrivit unui document al autoritatii de reglementare, obtinut de coatidianul 24 Ore. In plus, comisia analizeaza si daca Lukoil Bulgaria, controlata de grupul rus Lukoil, a abuzat de pozitia dominanta de pe piata carburantilor. Sute de soferi au organizat in Bulgaria proteste impotriva preturilor la combustibil, scrie Novinite. Potrivit legislatiei privind concurenta, amenzile pentru constituirea unui cartel sunt de pana la 10% din cifra de afaceri din anul anterior a companiilor implicate. in Romania, Consiliului Concurentei a sanctionat in ianuarie companiile OMV Petrom Marketing, OMV Petrom, Rompetrol Downstream, ENI Romania, MOL Romania Petroleum Products si Lukoil Romania cu amenzi ce cumuleaza 880,5 milioane lei (205 milioane de euro), reprezentand aproximativ 3% din cifrele de afaceri realizate in anul 2010, in cadrul unei investigatii pe piata carburantilor. Consiliului Concurentei a constatat ca exista dovezi ca respectivele companii s-au inteles in perioada 2007-2008 sa retraga de pe piata sortimentul de benzina ECO Premium care le genera sub 20% din vanzari si reprezenta mai putin de 5% din cifra de afaceri.

Share our work

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *